Θέματα για Επιμόρφωση

Λογισμικό που διαθέτει το Σχολείο μας

Εκτύπωση PDF

Λογισμικό που διαθέτει το Σχολείο μας! 


Κάντε κλικ για να δείτε τον κατάλογο.

Πολλαπλές Νοημοσύνες – ένα εργαλείο μάθησης για όλους μας

Εκτύπωση PDF

Αναδημοσίευση από το  Επιταχυνόμενη Μάθηση

Ο ψυχολόγος  του πανεπιστημίου του Harvard καθηγητής Howard Gardner έχει αναλύσει  επί χρόνια τον ανθρώπινο εγκέφαλο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση. Ο Gardner, λοιπόν, υποστηρίζει ότι ο κάθε άνθρωπος έχει πολλές διαφορετικές νοημοσύνες. Η τυπική εκπαίδευση, στο δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα, δίνει έμφαση σε δύο μόνο από αυτές: τη γλωσσική, την ικανότητα δηλαδή να διαβάζουμε, να γράφουμε και να επικοινωνούμε, και τη μαθηματική-λογική, την ικανότητα αντίστοιχα να κάνουμε λογικούς συλλογισμούς και να υπολογίζουμε. Αυτές τις δυο νοημοσύνες μετράνε και τα γνωστά τεστ νοημοσύνης, τα οποία μετράνε τον δείκτη νοημοσύνης του κάθε ανθρώπου.

Αν το παιδί μας δεν τα πάει καλά με τις δύο αυτές νοημοσύνες θεωρείτε “προβληματικό”. Ας χαλαρώσουμε λοιπόν !!! Δεν είναι τα πράγματα έτσι. Εκτός από αυτές υπάρχουν και άλλες νοημοσύνες.

Αν γνωρίζουμε ποιες νοημοσύνες διαθέτουμε σε υψηλό βαθμό μπορούμε συνειδητά να διαμορφώσουμε το δικό μας τρόπο μελέτης και μάθησης. Ο καθένας μας έχει τα δικά του ταλέντα και τον δικό του τρόπο στη μάθηση. Είναι τραυματική η εμπειρία όταν ακολουθούμε συνταγές άλλων. Χάσιμο χρόνο, μειωμένη αυτοπεποίθηση, απογοήτευση. “Δεν μπορώ να μάθω”. Για κάθε νοημοσύνη υπάρχουν ιδιαίτερες τεχνικές και πρακτικές για τη βελτίωση της διαδικασίας μάθησης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες.

Μπορούμε λοιπόν να κάνουμε την πορεία προς τη γνώση και τη μάθηση μια ευχάριστη διαδικασία.

Περισσότερα...

Αληθινή Μάθηση

Εκτύπωση PDF

Αληθινή  Μάθηση

Ο νούς δεν είναι ένα σκεύος που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει να ανάψε
Ο μοναδικός ίσως χώρος που λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό όπως και πριν 50 χρόνια, είναι το σχολείο.
Μέχρι σήμερα τα σχολεία προσπαθούσαν να γεμίσουν το σκεύος.

Στο σύγχρονο σχολείο:

  • Οι μαθητές συμμετέχουν.
  • Ο δάσκαλος ενεργεί ως διευκολυντής και ενορχηστρωτής.

Τα βασικά βήματα για την αληθινή μάθηση

1. Η καλύτερη κατάσταση μάθησης- φυσικό-ψυχολογικό περιβάλλον.

2. Σύνδεση με τα προηγούμενα.

3. Δώσε τη συνολική εικόνα.

4. Καθόρισε τους στόχους.

5. Ποικιλομορφία στην παρουσίαση – Ενεργοποίηση των μαθητών.

6. Παρουσίαση από τους ίδιους τους μαθητές. Μαθητές δάσκαλοι.

7. Τακτικές επαναλήψεις.

Περισσότερα...

Πολλαπλές Νοημοσύνες

Εκτύπωση PDF

Το άρθρο αναδημοσιεύεται από ΤΟ ΒΗΜΑ

 

Πιστεύουμε ότι από αυτήν εξαρτώνται οι επιδόσεις μας στο σχολείο και στη ζωή. Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες μας με άλλα λόγια. Τι είναι όμως η ευφυΐα; Από ποιους παράγοντες εξαρτάται; H κληρονομικότητα ή το περιβάλλον διαμορφώνει αυτό που αποκαλούμε νοημοσύνη; Τα ερωτήματα εξακολουθούν να είναι περισσότερα από τις απαντήσεις
Οι πολλαπλές νοημοσύνες



Ο Thomas Edison ήταν ένας μεγάλος εφευρέτης με 1.039 διπλώματα ευρεσιτεχνιών. Από μικρό παιδί είχε μεγάλη έφεση προς την επιστήμη και ξόδευε πολύ χρόνο μαστορεύοντας σε ένα χημικό εργαστήριο στο υπόγειο του σπιτιού των γονιών του. Ο Edison είχε όμως και κάποιες δυσκολίες στη μάθηση, όπως στο λεκτικό επίπεδο, στη γλωσσική ικανότητα και πιθανόν να ήταν δυσλεκτικός. Ωστόσο ο Edison έμεινε στην ιστορία ως ιδιοφυΐα και ένας από τους ευφυέστερους ανθρώπους.

Περισσότερα...