"Καιρός να πάρουμε μέρος στη λύση"

Εκτύπωση PDF

Η ημερήσια εκδρομή του σχολείου μας είχε εκτός από  ψυχαγωγικό χαρακτήρα και ένα διπλό ακόμη ρόλο. Ο πρώτος ήταν εκπαιδευτικός με επίσκεψη στην Αρχαία Κάμειρο, που δυστυχώς όμως δεν πραγματοποιήθηκε λόγω βροχόπτωσης την προγραμματισμένη ώρα επίσκεψής της. Ο δεύτερος ήταν οικολογικός. Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ¨Καθαρίστε τη Μεσόγειο" -και εφόσον ο καιρός τη δεδομένη στιγμή το επέτρεπε- μικροί και μεγάλοι, μαθητές, δάσκαλοι και γονείς, φόρεσαν τα γάντια τους, πήραν τις σακούλες απορριμμάτων και τα φύλλα καταγραφής απορριμμάτων και παρατήρησης φυσικών περιοχών και ξεχύθηκαν σε παραλία της Καμείρου.

1 2
  Η παραλία που καθαρίστηκε στην Κάμειρο Σκάλα

Και τι δε βρήκαμε... πλαστικά μπουκάλια, νάιλον σακούλες, αποτσίγαρα, ακόμα και δίχτυα, σφουγγαρίστρες, μπιτόνια, φαράσια, σχοινιά, καφάσια, πλαστικές καρέκλες. Δυστυχώς η ανεξάντλητη "ρυποχωρητικότητα" της θάλασσαςκαι του περιβάλλοντοςεν γένει, αποτελεί μια λανθασμένη άποψη που επικρατεί από την αρχαιότητα έως και τις μέρες μας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το παράκτιο και θαλάσσιο οικοσύστημα. Είμαστε ευτυχείς που πήραμε μέρος στη λύση του προβλήματος με την ενεργή συμμετοχή μας!

3 4
Η Δ' έτοιμη για δράση Μαζεύοντας τα δίκτυα ...όχι από τη θάλασσα αλλά
από την ακτή...

 

5 6
Συνεργασία δασκάλων, γονέων, παιδιών και διευθυντή

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δράση αυτή των παιδιών εκτός σχολείου πλαισιώθηκε και από δράσεις εντός σχολείου πριν τον καθαρισμό προς ευαισθητοποίησής τους πάνω στο θέμα. Έτσι, η Β' τάξη έφτιαξε πινακίδα, η οποία και τοποθετήθηκε στην παραλία μετά τον καθαρισμό της και η Δ΄τάξη καθάρισε -μέσω του διαδραστικού της βιντεοπροβολέα- το βυθό της θάλασσας και τοποθέτησε μέσα στο καθαρό πλέον περιβάλλον το βιόκοσμό της.

 


7 8
Η πινακίδα της Β' τάξης Διαδραστικός καθαρισμός του βυθού της θάλασσας
από τη Δ' τάξη