Ιστορία ΣΤ' Ψηφ. Σχολείο

Αφηγήσεις Ιστορίας ΣΤ'

Ενότητα 1
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

1. Τι μάθαμε στην Ιστορία της Ε΄,
     τι θα μάθουμε φέτος
speaker1

2.
Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια speaker1

Ενότητα 2
Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ


3. Η Οθωμανική αυτοκρατορία speaker1

4.
Βενετοί, Γενουάτες και
     άλλοι κατακτητές
speaker1

5.
Ο σουλτάνος παραχωρεί
     «προνόμια»
speaker1

6. Οι συνθήκες ζωής
     των υποδούλων
speaker1

7.Οι κοινότητες μια μορφή
    αυτοδιοίκησης
speaker1

8. Οικονομικές δραστηριότητες
    των Ελλήνων
speaker1

9. Χαρές και λύπες
    της καθημερινής ζωής
speaker1

10. Θρύλοι και παραδόσεις
       συντηρούν την ελπίδα
speaker1

11. Τα σχολεία και
        οι δάσκαλοι του Γένους
speaker1

12. Πνευματική ανάπτυξη
      μέσα στη σκλαβιά
speaker1

13.  Κλέφτες και αρματολοί speaker1

14.  Τα κάστρα της λευτεριάς speaker1

15.  Η ένοπλη ορμή
        για απελευθέρωση
speaker1

16. Το όραμα του
       Ρήγα Φεραίου
speaker1

Ενότητα 3
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ


17. Η Φιλική εταιρεία speaker1

18.
Η Επανάσταση αρχίζει
από τη Μολδοβλαχία
speaker1

19.
Η Επανάσταση εξαπλώνεται speaker1

20.  Η Επανάσταση
σημειώνει επιτυχίες
speaker1

21. Η Επανάσταση εδραιώνεται speaker1

22. Την Επανάσταση κλονίζουν
αδυναμίες και εσωτερικές
διαμάχες
speaker1

23. Διακυβέρνηση των
επαναστατημένων Ελλήνων
speaker1

24. Οι μεγάλες δυνάμεις απέναντι
στον αγώνα - Φιλελληνισμός
speaker1

25. Τούρκοι και Αιγύπτιοι
εναντίον των Ελλήνων
speaker1

26. Ο Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο
και τη Στερεά Ελλάδα
speaker1

27. Η πολιορκία και η έξοδος
του Μεσολογγιού
speaker1

28. Ο αγώνας γύρω από
την Ακρόπολη
speaker1

29. Η επέμβαση των
Μεγάλων δυνάμεων
speaker1

30. Ο Καποδίστριας
κυβερνήτης
speaker1

Ενότητα 4

Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΡΑΤΟΣ

31. Προσδοκίες των Ελλήνων
από το νέο κράτος
speaker1

32.
Η καθημερινή ζωή
στα χρόνια του Όθωνα
speaker1

33.
Από τη γενιά του '21
σε μια νέα γενιά πολιτικών
speaker1

34. Ένταση στα Βαλκάνια speaker1

35. Εξελίξεις στον ελληνικό
χώρο
speaker1

36. Ο αγώνας για τη
Μακεδονία
speaker1

37. Οι Βαλκανικοί πόλεμοι speaker1

38. Πνευματική άνθηση στο
ελεύθερο ελληνικό κράτος

39. Ο Α' Παγκόσμιος πόλεμος
και η Ελλάδα
speaker1

40. Ο ελληνισμός της Θράκης
και της Μ. Ασίας
speaker1

41. Ο Μικρασιατικός πόλεμος speaker1

42. Το διάστημα του Μεσοπολέμου speaker1

43. Ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος speaker1

44. Οι Έλληνες αντιμέτωποι
 με τους κατακτητές
speaker1

45. Ο εμφύλιος πόλεμος speaker1

46. Η Ελλάδα μετά
τον εμφύλιο πόλεμο
speaker1

47. Ανατροπή και αποκατάσταση
της δημοκρατίας
speaker1

48. Το κυπριακό, ένα μεγάλο
εθνικό θέμα
speaker1

49. Προς την ενωμένη Ευρώπη speaker1

50. Η πνευματική άνθηση
συνεχίζεται
speaker1

51. Ο ελληνισμός στο πέρασμα
των αιώνων
speaker1

30. Ο Καποδίστριας κυβερνήτης

Εκτύπωση PDF

img30_1

Ο Καποδίστριας κυβερνήτηςAnnouncer


Πατήστε το πλήκτρο για να ακούσετε την αφήγηση!!!

Όταν ο Καποδίστριας ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας (1828), ουσιαστικά δεν υπήρχε κράτος. Σπάνια στην ιστορία κυβερνήτης ξεκίνησε το έργο του σε τόσο δύσκολες συνθήκες. Η χώρα έβγαινε από βαριά δουλεία και πολύχρονο αγώνα. Φτώχεια και αναρχία επικρατούσαν στην ερειπωμένη χώρα.

Ο Καποδίστριας επιδόθηκε με ζήλο στην ανασυγκρότηση της χώρας. Το ενδιαφέρον του στράφτηκε στην ανόρθωση των οικονομικών. Έτσι δημιούργησε Τράπεζα, στην οποία ως πρώτο κεφάλαιο κατέθεσε την προσωπική του περιουσία. Για να διευκολύνει τις συναλλαγές, που κυρίως γίνονταν με ανταλλαγές προϊόντων, έκοψε νομίσματα, τους φοίνικες όπως τους έλεγαν, για να αντικαταστήσει τα τουρκικά γρόσια.

Ξεχωριστή προσπάθεια κατέβαλε ο Καποδίστριας για τη βασική και επαγγελματική εκπαίδευση.

Γρήγορα ιδρύθηκαν σ' όλη τη χώρα πολλά σχολεία, τα γνωστά ως αλληλοδιδακτικά, στα οποία οι καλύτεροι μαθητές των μεγαλυτέρων τάξεων, με τη βοήθεια του δασκάλου, μάθαιναν τους μικρότερους να διαβάζουν και να γράφουν. Ονομαστά υπήρξαν τα σχολεία που ίδρυσε ο Καποδίστριας στην Αίγινα.

Επειδή ο κυβερνήτης πίστευε ότι η χώρα θα στήριζε την πρόοδο της στη γεωργία, ίδρυσε στην Τίρυνθα γεωργική σχολή, στην οποία θα εκπαιδεύονταν οι Έλληνες γεωργοί. Ακόμη κάλεσε γεωπόνους από την Ελβετία, εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας και φρόντισε για την ανάπτυξη της μεταξοκαλλιέργειας.


Πατήστε το πλήκτρο για να ακούσετε την αφήγηση!!!

Όταν έφτασε στο Ναύπλιο ο Καποδίστριας, δεν ήταν γνωστό ακόμη ποια θα είναι τα σύνορα ούτε αν το νέο κράτος θα είναι αυτόνομο, που θα πληρώνει δηλ. φόρο στην Τουρκία, ή θα είναι τελείως ανεξάρτητο.

Οι Μεγάλες δυνάμεις, που ήδη είχαν επέμβει δυναμικά στον Αγώνα, δε συμφωνούσαν μεταξύ τους. Ο Καποδίστριας, όμως, πολιτεύθηκε επιδέξια. Το 1830 αναγνωρίστηκε από τις Μ. Δυνάμεις η ανεξαρτησία της χώρας. Λίγο αργότερα ρυθμίστηκαν τα σύνορα στη γραμμή Αμβρακικού-Παγασητικού.

Ο Καποδίστριας, εφάρμοσε συγκεντρωτική πολιτική, διέλυσε την Εθνοσυνέλευση και πήρε όλες σχεδόν τις εξουσίες στα χέρια του. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις και δυσαρέσκειες σε μερικούς από τους προοδευτικούς ανθρώπους της εποχής, κυρίως όμως στους παλιούς κοινοτικούς άρχοντες, τους κοτζαμπάση- δες, που προτιμούσαν τον παραδοσιακό τρόπο διακυβέρνησης. Δημιουργήθηκε έτσι ισχυρή αντιπολίτευση. Τελικά, ο φανατισμός των αντιπάλων του οδήγησε στη δολοφονία του (27 Σεπτ. 1831).