epistrofi

Ιστορία Δ' - Ψηφιακό Σχολείο

Αφηγήσεις Ιστορίας Δ'

Ενότητα 1
Γεωμετρικά Χρόνια

1. Η κάθοδος των Δωριέων (Κεφ.1) speaker1

2. Oι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
(Κεφ.2) speaker1

3. Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
(Κεφ.3) speaker1

4. Η τέχνη και η γραφή (Κεφ.4) speaker1

Ενότητα 2
Αρχαϊκά Χρόνια

1. Νέες αποικίες των ελλήνων (Κεφάλαιο 5) speaker1

2. Τα Πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα (Κεφάλαιο 6)
speaker1

3. Oι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες (Κεφάλαιο 7)
speaker1

4. Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής (Κεφάλαιο 8) speaker1

5. Τα γράμματα (Κεφάλαιο 9) speaker1

6. Σπάρτη: Η κοινωνία και το πολίτευμα (Κεφάλαιο 10) speaker1

7. Σπάρτη: Η ζωή στην Πόλη (Κεφάλαιο 11) speaker1

8. Το παλιό πολίτευμα της Αθήνας (Κεφάλαιο 12) speaker1

9. Oι νόμοι του Σόλωνα. O Πεισίστρατος γίνεται τύραννος (Κεφάλαιο 13) speaker1

10. O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία (Κεφάλαιο 14) speaker1

Ενότητα 3
  ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡOΝΙΑ

1. Νέες αποικίες των ελλήνων  (Κεφάλαιο 15) speaker1

2. O περσικός κίνδυνος  (Κεφάλαιο 16)
speaker1

3. Η μάχη των Θερμοπυλών  (Κεφάλαιο 17)  speaker1

4. Η ναυμαχία της Σαλαμίνας (Κεφάλαιο 18) speaker1

5. Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης (Κεφάλαιο 19) speaker1

6. Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη (Κεφάλαιο 20) speaker1

7. Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή (Κεφάλαιο 21) speaker1

8. Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των Αθηναίων (Κεφάλαιο 22) speaker1

9. O «χρυσός αιώνας» της τέχνης (Κεφάλαιο 23) speaker1

10. Η Αθήνα γίνεται «σχολείο της Ελλάδας» (Κεφάλαιο 24) speaker1

11. Αιτίες και αφορμές του  πελοπονησιακού πολέμου (Κεφάλαιο 25) speaker1

12. Oι κυριότερες φάσεις του πολέμου (Κεφάλαιο 26) speaker1

13. Η ηγεμονία της Σπάρτης (Κεφάλαιο 27) speaker1

14. Η Θήβα και η βοιωτική συμμαχία (Κεφάλαιο 28) speaker1

15. Η ηγεμονία της Θήβας (Κεφάλαιο 29) speaker1

16. Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη (Κεφάλαιο 30) speaker1

17. O Μ. Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ. Ασία και την Αίγυπτο (Κεφάλαιο 31) speaker1

18. Η πορεία προς την Ινδία. Το τέλος της εκστρατείας (Κεφάλαιο 32) speaker1

19. O θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου (Κεφάλαιο 33) speaker1

Ενότητα 4
   ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

1. Η αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται (Κεφ. 34) speaker1

2. O Πύρρος, ο βασιλιάς της Ηπείρου (Κεφ. 35) speaker1

3. Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια (Κεφ. 36) speaker1

4. Oι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια (Κεφ. 37) speaker1

5. Το ρωμαϊκό κράτος (Κεφ. 38) speaker1

6. Η Καρχηδόνα συγκρούεται με τη Ρώμη (Κεφ. 39) speaker1

7. Η υποταγή του ελληνικού κόσμου (Κεφ. 40) speaker1


Ενότητα 5
ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

1. Μια παράσταση αρχαίου θεάτρου (Κεφ. 41Α) speaker1

2. Η γλώσσα που μιλάω (Κεφ. 41Β) speaker1

3. Μια μέρα στην Αρχαία Ολυμπία (Κεφ. 42) speaker1

Ενότητα 6
ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

1. Η ιστορία του τόπου μου (Κεφ. 43) speaker1


 

23. O «χρυσός αιώνας» της τέχνης

Εκτύπωση PDF

ΚΕΦΑΛΑΙO 23
 O «χρυσός αιώνας» της τέχνηςAnnouncer

Πατήστε το πλήκτρο για να ακούσετε την αφήγηση!!!
O Περικλής αναθέτει στο Φειδία να επιβλέπει τα έργα της Ακρόπολης. Σπουδαιότερο απ' όλα είναι ο Παρθενώνας. Τα έργα της εποχής αυτής ονομάζονται κλασικά και η εποχή «χρυσός αιώνας».

Πατήστε το πλήκτρο για να ακούσετε την αφήγηση!!!

O Περικλής αποφάσισε να ξαναφτιάξει τους ναούς που είχαν καταστρέψει οι Πέρσες. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησε και χρήματα από το συμμαχικό ταμείο. Γρήγορα στην Αθήνα άρχισαν να κατασκευάζονται τόσα έργα, όσα δεν έγιναν ποτέ τα προηγούμενα άρχισαν να κατασκευάζονται τόσα έργα, όσα δεν έγιναν ποτέ τα προηγούμενα χρόνια.

Πάνω στην Ακρόπολη στήθηκαν λαμπρά μνημεία, που και σήμερα γνωρίζουν παγκόσμιο θαυμασμό. O Περικλής ανάθεσε στο φίλο του, το Φειδία, να παρακολουθεί προσωπικά τα έργα.

Το πρώτο μνημείο που συναντούσε κάποιος ανεβαίνοντας στην Ακρόπολη ήταν τα Προπύλαια. Δεξιά είχε κτιστεί ο ναός της Αθηνάς Νίκης. Στο ψηλότερο σημείο ήταν ο Παρθενώνας, αφιερωμένος και αυτός στην Αθηνά.


Πατήστε το πλήκτρο για να ακούσετε την αφήγηση!!!

O Παρθενώνας αποτελεί το κυριότερο έργο της ελληνικής αρχιτεκτονικής. Μέσα στο ναό είχε τοποθετηθεί το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς, έργο του Φειδία. Στο μέρος όπου είχε γίνει, σύμφωνα με το μύθο, ο αγώνας ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα για το ποιος θα δώσει το όνομά του στην πόλη της Αθήνας, χτίστηκε το Ερέχθειο.

O χώρος γύρω ήταν γεμάτος από αφιερώματα. Ανάμεσα σ' αυτά υπήρχε και το χάλκινο άγαλμα της Αθηνάς που είχε ύψος εφτά μέτρα. Η άκρη από το δόρυ της Αθηνάς φαινόταν από πολύ μακριά.

Τα αγάλματα που έγιναν την περίοδο αυτή ήταν διαφορετικά από τους κούρους και τις κόρες. Τα πρόσωπα έχουν πιο φυσικά χαρακτηριστικά. Τα χέρια και τα πόδια φαίνονται να έχουν κίνηση. Γνωστός γλύπτης, εκτός από το Φειδία, ήταν ο Πολύκλειτος.

Έργα ζωγραφικής ήταν δύσκολο να σωθούν. Για τον τρόπο όμως που ζωγράφιζαν οι τεχνίτες μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα από τις παραστάσεις πάνω στα αγγεία. Αγγεία σώθηκαν πολλά. Κάθε σπίτι τότε χρησιμοποιούσε τα αγγεία για να αποθηκεύει διάφορα προϊόντα.

Τα έργα αυτά που δόξασαν την Αθήνα θεωρήθηκαν κλασικά, γιατί έμειναν αξεπέραστα μέσα στους αιώνες. Γι' αυτό και η εποχή στην οποία έζησε ο Περικλής ονομάστηκε «χρυσός αιώνας».

 

ΙΣΤΟΡΙΑ


Παρουσίαση
σε Power Point




6-02-2012

Μια παρουσίαση σχετικά με το χρυσό αιώνα της Τέχνης
από τη δασκάλα
Μαριάνθη Χαλκίτη

Για να αποκτήσετε το αρχείο πατήστε εδώ!



Σχετικοί Υπερσύνδεσμοι

acropoli_3d
3D περιήγηση της Ακρόπολης